nieuwtjes - Reisverslag uit Uznach, Zwitserland van Annelieke Klaveren - WaarBenJij.nu nieuwtjes - Reisverslag uit Uznach, Zwitserland van Annelieke Klaveren - WaarBenJij.nu

nieuwtjes

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

07 Februari 2014 | Zwitserland, Uznach

Ha allen!

Een aantal van jullie heb ik al 'live' gezien/gesproken,
maar voor het gemak.. nog een blog!


Precies 1 week geleden kwam ik met de nachttrein van Zurich (mét een overstap op Utrecht CS) om 9.30 aan op Den Haag centraal station.

..
Eerder die week, woensdag 29 en donderdag 30 januari, had ik nog 2 schnuppertagen in het kleine Spital Linth te Uznach (kanton Sankt Gallen)
Een klein streekziekenhuisje in een mooie omgeving, een heel verschil met Valens (hoog op de berg).
Het grote nadeel van Uznach was dat het ziekenhuis langs de autoweg ligt en de personalwohnung pal naast het ziekenhuis staat.

Een leuke afdeling, Akut-geriatrie, al was het niet erg uitdagend.
Op mijn 2e dag wist ik al hoe de dagplanning in elkaar stak, weinig afwisseling dus! Omdat ik zo positief was over mijn ervaring in Valens (goed gesprek, leuk team, toplocatie en woongelegenheid) was het moeilijk om 'blanco' te Schnupperen in Uznach

Zowel in Valens als in Uznach had ik een zeer positief sollicitatiegesprek: beiden kliniken boden mij een baan aan!:)

Thuis, in Nederland, heb ik alles op een rijtje gezet en vergeleken:
het is geworden... Rehabilitationklinik in Valens!
Een zeer fijne werksfeer, een interessante afdeling Neurologie, veel scholing-mogelijkheden en een prettige woonomgeving: droombaan!
Voor diegene die benieuwd zijn naar hoe het eruit ziet:
www.kliniken-valens.ch (leesbaar in Duits en Engels .. )

Ik start, het moet nog 'officieel bevestigd' worden, op 1 April 2014 (géén grapje!).

Bij het Zwitserse Rode Kruis moest ik nog het een en ander toesturen om een anerkennung te ontvangen, anders mag ik niet werken in Zwitserland.

- Nu mijn huidige mobiele abonnement eind deze maand afloopt heb ik 1 nieuw nummer (en een Zwitsers nummer):
+41-791911784 en +31-637476898

Deze week bij diverse winkels al wat dingetjes (servies, beddengoed en dergelijke) aangeschaft voor mijn 'appartementje'.

Als ik weer wat leuke feitjes te melden heb, probeer ik het in een blog te verwerken, goed??

Veel liefs xxxx

Annelieke



  • 07 Februari 2014 - 22:52

    Piet En Tonny Baijens:

    Hoi Annelieke,
    Dank voor je update. Fijn dat we weer 'bij' zijn voor wat betreft jouw doen en laten. Geweldig dat je zo snel met open armen bent ontvangen in der Schweiz en dat je de luxe werd geboden om te kiezen. Man kann sich doch wirklich keinen schöneren Anfang wünschen, oder!?
    Succes met alle voorbereidingen en we zien jouw nieuwtjes met belangstelling tegemoet.
    Liefs, Piet en Tonny

  • 09 Februari 2014 - 11:08

    AJ:

    Wat een heerlijke toekomst ga je tegemoet! Weg uit de drukte (van het westen...), onder nieuwe mensen en dan ook nog in een ziekenhuis in Zw. Geweldig!
    Veel succes met alle voorbereidingen en we zien/horen het wel!

    AJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Als Nederlandse Verpleegkundige ben ik werkzaam en woonachtig in Zwitserland.

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 11597

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Schnuppern in Zwitserland

12 Januari 2013 - 25 Januari 2014

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: